FIT STUDENT


Chceš se cítit FIT? UK POINT připravil sérii workshopů zaměřených na psychohygienu, relaxaci a práci s tělem jako je zvyšování psychické odolnosti, zvládání stresových a zátěžových situací nebo zdravé stravování. Jsou určeny všem studentům UK a jsou zdarma. Dáváte přednost józe, hudbě či relaxaci? I takové semináře u nás najdete. Sledujte naši nabídku a vyzkoušejte, jak načerpat klid, energii a inspiraci pro pohodové studium.


Připravujeme pro vás tyto semináře:

RUN FOR IT

Chcete začít běhat nebo poradit s běžeckou technikou? Chybí Vám motivace? Sníte o lepší postavě a dobré kondici?


Rozběhněte se s námi ve středu 29. září 2021, 17:30 - 19:00 hodin v Oboře Hvězda. Běžeckým tréninkem pro začátečníky i pokročilé běžce Vás provede Mgr. Pavel Šodek, lektor Katedry tělesné výchovy na MFF a běžecký guru. Sraz je u hlavního vstupu do Obory Hvězda (GPS: N 50°4.86142', E 14°20.53615’). Tramvaj / bus: Vypich nebo metro: Petřiny (linka A)


Čeká Vás:

• rozehřátí - krátký běh (cca 300m) + zahřátí na místě

• dynamické rozcvičení a protažení s technickým výkladem

• běžecká průprava s upozorněním na základní body a chyby v běžecké technice

• výběh cca 3km okruh, každý běží svým tempem

• závěrečné protažení


O lektorovi:

Mgr. Pavel Šodek absolventem Fakulty tělesné výchovy UK a sportu a lektorem na KTV MFF. Věnuje se aktivně mnoha sportům jak v profesním, tak osobním životě. Žije podle citátu: ''Sport je poezie pohybu a činu.".


Ještě váháte? Přečtěte si některé z recenzí účastníků:

"Když můžu běhat já, může každý."

"Nikdy není pozdě začít běhat. A nikdy není pozdě zrychlit."

"Pavel Šodek rozběhne i židli."


Registrace na 29.9.2021

Registrace na 21.10.2021


Jóga, dechová a relaxační cvičení

Cvičení jógových pozic, je založeno na systému střídání napětí s protažením. Každá následná pozice je pro tu předchozí vlastně uvolněním! Toto cvičení se chová k tělu velice šetrně. V současné době je velmi vyhledávanou pohybovou i mentální aktivitou.


Cílem je naučit vás odpočívat, pozitivně myslet, správně držet a používat své tělo, poskytnout mu pohybový koncept, který bude jemný a mírumilovný, budete se respektovat takoví, jací jste!


Doba: 1,5 hodiny

Počet studentů: max. 30

Lektorka: Nikol Beranová


Zacvičte si podle videolekce:

Jóga na zahřátí

Jóga na sněhu

Jóga jen tak pro dobrou náladu

Jóga na pohodu


Další termín 19. 10. 2021 od 15h


Digitální detox

Technologie mají nad naším životem obrovskou moc – můžou nám buď hodně pomoci, nebo extrémně uškodit. Lektor vás naučí, jak je využívat efektivně a najít rovnováhu mezi online a offline světem. Kurz je o umění mobil a technologie efektivně využívat, ale nenechat si je přerůst

přes hlavu. My bychom měli ovládat je, ne ony nás. Zjistíte, jak si nastavit hranice mezi prací a soukromím. Uvidíte rutiny a nástroje a získáte tipy a

triky, jak udržet digitální rovnováhu. Jde mi o přesah, díky kterému se na okamžik společně zastavíme a zamyslíme se nad svým vlastním příběhem. Chci vás inspirovat ke změnám, které vám zlepší a zjednoduší život.


Co vám kurz přinese:

  • Osvojíte si principy digitálního zdraví v praxi.

  • Naučíte se umění odpojit se, poznáte měkký a tvrdý digidetox.

  • Získáte inspiraci a motivaci najít rovnováhu mezi online a offline.

  • Porozumíte tomu, jak online funguje a proč je těžké se od něj odtrhnout.

  • Uvidíte v akci aplikace a rutiny, které sám používám.


Lektor: Lukáš Barda

Lukáš Barda vede kurzy pro firmy, školy i jednotlivce, v nichž lidem pomáhá pochopit svět technologií. Učí je, jak z technologií získat maximum, na co si dát pozor, jak být produktivní, ale zároveň se nenechat pohltit a umět se odpojit, když je toho moc.


Počet studentů: max. 40


Další termín: 21. 10. 2021 od 14h


Prevence syndromu vyhoření

Trápí vás dlouhodobé vyčerpání? Pociťujete chaos v životě? Webinář „Prevence syndromu vyhoření“ vás seznámí s termíny stres, syndrom vyhoření, stres a jeho obraz v nejnovějších výzkumech, copingové strategie a jejich funkčnost v prevenci syndromu vyhoření.

Webinář kombinuje teoretické vstupy se zážitkovými aktivitami, které umožňují téma prakticky reflektovat. Na konci kurzu jsou účastníci schopni lépe porozumět klíčovým termínům, uplatnit je ve vlastním životě a postupovat preventivně v rámci vlastní psychohygieny tak, aby se minimalizoval rozvoj syndromu vyhoření.

V on-line prostředí bude potřebné, aby měli účastníci zapnuté kamery a počítali s interaktivní povahou webináře.


Lektorka: PhDr. et Mgr. Veronika Pavlas Martanová Ph.D.

Absolventka oboru český jazyk a dějepis na UJEP Ústí nad Labem a oboru psychologie se speciální pedagogikou na Pedf UK v Praze, kde později získala doktorát z psychologie. Absolvovala výcvik v Gestalt psychoterapii a postupem let i výcvik v supervizi. Pracuje v Pedagogicko – psychologické poradně pro Prahu 6 a vyučuje české i zahraniční studenty na katedře psychologie Pedf UK. Věnuje se problematice dětské psychoterapie a poradenství, pracuje s dětmi s problémovým chováním. Má četné zkušenosti s lektorováním dospělých a vedením týmů. Pracuje interaktivně a využívá principů zážitkové pedagogiky. Ráda propojuje nejnovější poznatky z výzkumů s praktickým životem. Když je čas, publikuje. Když není, pokouší se o to.


Počet studentů: max. 50


Registrace na 14.12.2021


Zdravé stravování nejen v době zkouškové

Webinář je zaměřen na zlepšení zdravého životního stylu a stravování nejen v období zkoušek. Cílem webináře je získání správných stravovacích návyků pro bezproblémové fungování těla, dostatek energie a aktivní život.


OBSAH:

  • Přirozená regenerace organismu

  • Vztah výživy a regenerace lidského těla (sportovec, student)

  • Sestavení modelových jídelníčků (student medicíny, sportovec).

  • Regenerace výživou po zátěži, role přirozených potravin a doplňků stravy

  • Tryptofan

  • Spánková hygiena


Lektor: MUDr. Tomáš Soukup, Ph.D.

Specialista na výzkum kmenových buněk, regenerativní medicínu, výživový poradce, zakladatel sportovního centra GoMango (www.gomango.cz).


Doba: 3 hodiny

Počet studentů: max. 100


Muzikoterapie

Práce s dechem – vědomá práce na otevírání a naplňování plic dechem. Hlubší nádech zklidňuje a zpomaluje srdeční frekvenci, ale zároveň otevírá náš vnitřní prostor – pro naši duši, pro naše bytí.

Následuje několik cvičení, které potom přechází ve zpěv.

Práce s hlasem – začínáme zpívat jednoduchá melodie (používám etnické zpěvy z celého světa). Jejich opakováním se buduje sebedůvěra a pocit sebeuvědomění, poté postupně přichází stav uvolnění ve zpěvu, v němž se právě hlasem vytvářeným za pomoci dechu ventilují všechny druhy emocí.

Kreativita – jednoduché improvizace, jimiž jsou studenti vtahováni do procesu kreativity. Tehdy se v mozku zapojují zcela jiná centra, než ta aktivovaná při studiu, a podporují „hru“.


Doba: 3 hodiny

Počet studentů: max. 16


Mindfulness

Mindfulness je typ mentálního tréninku, při kterém kultivujeme naši všímavost. Přístup využívá široké spektrum technik pro budování všímavosti ke svým vnitřním procesům (myšlenkám, emocím, fyzickým vjemům) a učí, jak tyto procesy regulovat – jak regulovat opakující se myšlenky, stres, silné emoce atd.


Co workshopem získáte:

  • víte, co to mindfulness je, jaké jsou jeho benefity a principy, na kterých stojí

  • naučíte se správně provádět mindfulness cvičení a to, jak tato cvičení využívat i během dne, víte, jak pomocí mindfulness překonávat stresové či jinak obtížné situace

  • odnesete si konkrétní tipy a triky, jak přinést mindfulness do svého života zklidnění, příjemně strávený čas

,

Doba: 2 hodiny

Počet studentů: max. 50

Lektor: Michal Dvořák

https://bemindful.cz/




Poslední změna: 24. listopad 2021 13:46 
Sdílet na:  
Máte dotaz?
Kontakty

UK Point

Univerzita Karlova

Celetná 13

116 36 Praha 1

Česká republika


Tel.: (+420) 224 491 850

E-mail:

Provozní doba a kontakty na oddělení


Jak k nám