Specifika VŠ studia studentů se zdravotním postižením na UK
Vzdělání pracovníků v problematice specifik studia studentů se zdravotním postižením na UK
-
Kurz je pořádán formou prezenční, dvoudenní (proběhne ve dvou, na sobě navazujících pracovních dnech)
-
Kurz je ukončen složením znalostního testu. Každý úspěšný účastník obdrží osvědčení o absolvování kurzu.
Studenti se zdravotním postižením tvoří specifickou populaci vysokoškolských studentů. Kvalita podpůrných služeb poskytovaná těmto studentům s cílem zajistit srovnatelné podmínky studia jako studentům bez postižení je neodmyslitelně spjatá a závislá na obecné úrovni informovanosti pracovníků v roli poskytovatelů podpůrných služeb v otázkách zdravotního postižení a specifik studia studentů se zdravotním postižením na vysoké škole.
Nabízený vzdělávací kurz je zaměřený na osvojení základních znalostí a dovedností úzce spjatých se specifickými studijními a komunikačními nároky jednotlivých skupin studentů se zdravotním postižením. Kurz je určen pro všechny pracovníky univerzity, kteří přicházejí do kontaktu se studenty – zejména pro kontaktní osoby, garanti studijních oborů, pracovníci studijních oddělení a knihoven, ostatní administrativní a poradenští pracovníci a vyučující. Důležitým zdrojem informací může být kurz i pro začínající studijní asistenty.
Harmonogram přednášek
Pondělí 30. listopadu 2015
8:30–9:15
|
Úvod ke kurzu
Studenti se zdravotním postižením na VŠ
|
Mgr. Klášterková
|
9:30–11:00
|
Studenti s tělesným postižením
|
doc. Hájková
|
11:10–12:40
|
Studenti s SPU
|
dr. Špačková
|
12:40–13:40
|
Přestávka na oběd
| |
13:40–15:10
|
Studenti s postižením sluchu
|
doc. Hádková
|
15:20–16:05
|
Systém podpůrných služeb na UK
|
Mgr. Klášterková
|
Úterý 1. prosince 2015
8:30–10:00
|
Studenti se zrakovým postižením
|
doc. Květoňová
|
10:10–11:40
|
Studenti s psychickými poruchami
|
dr. Honigová
|
11:50–12:35
|
Informační zdroje na UK
|
p. Urválek
|
12:35–13:35
|
Přestávka na oběd
| |
13:35–15:05
|
Princip inkluzivní výuky
|
PhDr. Mertin
|
15:15–16:00
|
Složení závěrečného testu
|
Mgr. Klášterková
|