Nejčastější dotazy


Právě jsem absolvoval(a) zápis do studia. Kde si mohu vyřídit průkaz?

Online objednávka


  • Přihlaste se do Portálu studentských a zaměstnaneckých průkazů.

  • Použijte přístupové údaje ze systému SIS Uchazeč nebo přístupové údaje získané distančně po ověření totožnosti (Identita občana, Swipe ID nebo e-mail).

  • Přihlášení probíhá prostřednictvím Centrální autentizační služby (CAS).

  • Průkaz si objednáte online a po výzvě e-mailem jej vyzvednete ve výdejním centru.

  • Při vyzvednutí je nutné předložit občanský průkaz nebo pas.

Více informací: Portál studentských a zaměstnaneckých průkazů


Objednání na konkrétní čas


  • Ve výdejním centru se můžete objednat na přesný termín prostřednictvím vyvolávacího systému.

Osobní návštěva bez objednání


  • Navštivte výdejní centrum průkazů UK Point osobně.

  • Průkaz Vám bude zhotoven na místě po předložení dokladu totožnosti.


Současně obdržíte heslo do Centrální autentizační služby (CAS), které využijete například pro přihlášení do Studijního informačního systému a dalších univerzitních systémů.



Chci si prodloužit licenci ISIC / ITIC / ALIVE.

Online


  • Prodloužení licence provedete na Portálu průkazů.

  • Platba probíhá prostřednictvím platební brány.

  • Díky digitální revalidaci lze aktuální platnost licence prokázat v mobilní aplikaci ALIVE.

Osobně


  • Navštivte výdejní centrum průkazů.

  • Licence Vám bude prodloužena na místě.

  • Platba je možná kartou nebo hotově.


Chci si prodloužit licenci a zároveň vydat nový průkaz s aktuální platností vytištěnou na kartě.

Tato možnost je dobrovolná. Platnost licence lze vždy prokázat prostřednictvím aplikace ALIVE. Pokud přesto chcete vydat nový průkaz:

  • navštivte výdejní centrum průkazů,

  • bude Vám vydán duplikát průkazu,

  • poplatek za vydání duplikátu činí 200 Kč.

Prodloužil(a) jsem si licenci přes Portál průkazů, ale platnost se neaktualizovala.

Pokud jste úspěšně zaplatil(a) prostřednictvím platební brány, může aktualizace trvat přibližně jednu hodinu. Platbu není třeba opakovat.

Pokud se platnost ani poté neprojeví, kontaktujte Servicedesk Univerzity Karlovy nebo napište na e-mailovou adresu prukazy@cuni.cz.


Prodloužil(a) jsem si licenci přes Portál průkazů, ale platnost se neaktualizovala v aplikaci ALIVE.

Pokud se platnost licence aktualizovala na Portálu průkazů, ale ne v aplikaci ALIVE, vyčkejte a znovu stav zkontrolujte.

V některých případech může pomoci průkaz s licencí z aplikace ALIVE odebrat a následně jej znovu přidat.


Ztratil(a) jsem průkaz, byl poškozen nebo mi byl odcizen.

V takovém případě je nutné osobně navštívit výdejní centrum průkazů, kde Vám bude vydán duplikát průkazu.

Objednání duplikátu není v současné době možné online.


Změnil(a) jsem si jméno nebo příjmení.

Nejprve je nutné nahlásit změnu na Vašem studijním oddělení.

Po zanesení změny do systému navštivte výdejní centrum průkazů, kde Vám bude vydán nový průkaz (duplikát).


Potřebuji licenci ISIC / ALIVE pro vstup na koleje nebo placení v menzách?

Ne, každý student Univerzity Karlovy potřebuje průkaz studenta UK - licence ISIC ani ALIVE nejsou povinné. Přístup na koleje, do menz a k dalším univerzitním službám není vázán na vlastnictví licence, ale na vlastnictví průkazu studenta UK.


Byl mi vydán průkaz bez licence ISIC, ale chci si ji dodatečně pořídit. Lze to online?

Pokud máte vydaný jiný průkaz studenta, není v současné době možné objednat průkaz s licencí ISIC online. Je nutné osobně navštívit výdejní centrum, kde Vám bude vydán nový průkaz s licencí.


Poslední změna: 22. prosinec 2025 10:18 
Máte dotaz?
Kontakty

UK Point

Univerzita Karlova

Celetná 13

116 36 Praha 1

Česká republika


Tel.: (+420) 224 491 850

E-mail:

Provozní doba a kontakty na oddělení


Jak k nám